24 Şubat 2011 Perşembe

Zade Kebabı

Zade Kebabı
Malzemeler:
  • 3 Patlıcan
  • 200 Gr. et
  • 1 Soğan
  • 4 Diş Sarımsak
  • 1 Patates
  • 1 Havuç
  • 1 Domates
  • 2 Biber
  • 1 Çorba K. Domates Salçası
  • Sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber
Üzeri İçin:
  • Dil Peyniri (Ben kaşar peyniri kullandım.)
Hazırlanışı
  1. Et tencerede kavrulur. Soğanı, sarımsağı doğranır ve yağ ile tencereye ilave edilir. İki dakika kadar daha kavrulduktan sonra salça eklenir. Ardından suyu verilip ve pişmeye bırakılır. Biberleri ince ince doğranır. Domatesleri küçük küçük doğranır. Tencereye ilave edilir ve kapağı kapatılır.
  2. Patlıcanları alacalı şekilde soyulur. Uzunlamasına dörde bölünüp ve yağda kızartılır. Havucu ve patatesi küp doğranıp yağda kızartılır. Kızarmış patlıcanlar bütün malzemeleri alacak büyüklükte bir kaseye yan yana dizilir.
  3. Uçları kenarlardan sarkacak şekilde yerleştirilir. Etli karışımı üzerine eklenir. Son olarak kızarmış patates ve havucu dökülür. Patlıcanların uçlarını kapatılır. Kiremite veya borcama ters çevriir. Üzerine kaşar rendesi eklenir. Peynir eriyene kadar fırında pişirilir.
Afiyet olsun...



4 yorum:

  1. inanmıyoruuum resmen ekrana yapıştııım karnım o anda gurul gurul oldu ben şimdi eve gidene kaadr nasıl dayancam hadi dayandım bu yemeği nerde bulup yiycem :(
    inci bu yaptığın oldumu şimdii süper bi lezzet bombası bu yaaa karnım kazınıyo ayşe

    YanıtlaSil
  2. inci yaa ayıp bencede bu ne böyle...senin yerinede ben okurdum keşke öğrenciyken sen evde durup yemek yapsaydın:)))

    YanıtlaSil
  3. olurmuş cidden... geçenlerde ekmek yapma makinesi almaya karar vermiştim, ekmek işine de el atayım diye ama üstünden zaman geçti beklediğim desteği görmedim kimseden.. bu aralar aklımda başka tilkiler dolanmaya başladı. bi dikiş makinesi mi alsam diye :))) tabi kardeşim saçmalama makine filan almak yok diyip beni frenliyor... anlayacağın vakit olsa yapılacak çok şey var çooookkk... bilmem ömür yeter mi?

    YanıtlaSil
  4. valla süpersin inci ne diyim Allah bizede aşk şevk versin ben bu gidişle makarna yapmayı bile unutcam:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...