7 Aralık 2010 Salı

Portakallı Kereviz


Kurban bayramı tatilinde memlekete gitmeden önceki akşam Ayşeleri yemeğe davet etmiştim. Sağolsun arkadaşım biz nasıl olsa gidiyoruz sizin daha 3 gününüz var diyerek buz dolabında bozulma ihtimali olan bütün sebzelerini toplamış bana getirmiş. Poşetin içinde kerevizi görünce eyvah dedim. Ben daha önce hiç kereviz yemedim ki tadını bile bilmiyorum. Nasıl yapayım? Neyse el mahkum aldık artık. Aldık ama benim de yapacak zamanım olmadı. Tatilden geldikten sonra denemeye karar verdim. İnternetten bu tarifi bulmuştum. 5 dilim üzerinden denedim. Şansa bakın ki planlamamış olmamıza rağmen Ayşeler bize geldi. Tadına bakmak onlara da nasip oldu. Ayşe her ne kadar kereviz olduğunu anlamadan patates ve havuçlarından yese de eşi farketti kerevizi. Beğendiğini söyledi. Söz bana gelince alışık olmadığım bir tad olmasına rağmen sanırım zamanla alışabilirim. Faydalarını okuyunca kesinlikle tüketilmesi gereken bir sebze olduğuna kanaat getirdim. Ara sıra tekrarlayabilirim sanırım...
Zeytinyağlı Portakallı Kereviz
Malzemeler:
  • 5 halka dilim kereviz
  • 1 patates
  • 1 havuç
  • 1 soğan
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı hazır portakal suyu
  • 1 adet sıkılmış portakal suyu
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
  1. Soyulup dilimlenen kereviz limonlu suda bekletilir.
  2. Halka doğranan soğanlar zeytinyağında kavrulur.
  3. Şeker ve tuz ilave edilir.
  4. Üzerine halka doğranmış havuçlar eklenir kavrulmaya devam edilir.
  5. Yarım halka doğranmış patatesler eklenir. 1-2 kez karıştırıldıktan sonra kerevizler eklenir.
  6. Yine 1-2 kez karıştırılır. Ve portakal suları eklenir.
  7. Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte kapağı kapalı pişirilir.
  8. Bir kürdan yardımıyla yumuşaklığı test edilir. Yaklaşık 20 dk pişmesi yeterli oluyor.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...