2 Kasım 2010 Salı

Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Geçenlerde Halime ile konuşurken ''Yapar mıyım? Yaparsın yaparsın... Çok kolay zaten gözünde büyütme...'' diyerekten gazına geldim. Yaprak sarması yapma fikrini beynime kazıdım. Aynı gazla yağan onca yağmura rağmen kendimi manavın önünde buldum... Seçtirmiş olduğum yarım kilo salamura asma yaprakları elimde koşa koşa eve geldim ve açtım Portakal Ağacını...  Başladım tarifi okumaya ve işe koyuldum.

Daha önce annemle birlikte sarma sararken annem bi yandan demişti ''Bak gör şimdi o kadar da zor değil, bir elin nesi var iki elin sesi var çabucak bitireceğiz'' Aradan biraz zaman geçti ve annem kendi tükürdüğünü yalarcasına bir cümle kurdu hafif içten kısık sesle ''Gerçi senin elin sesi biraz kısık geliyor ama....'' Haklıydı, hatta haklıymış onu şimdi anladım. Şu kadarcık yaprağı 45 dakikada sarmak gibi bir yeteneği benden başkası gösteremezdi...


Yaprak Sarması
Malzemeler:
  • 300gr salamura asma yaprağı
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 soğan
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Yarım çay kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı toz nane
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 Limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 1 çay bardağı sıcak su
Yapılışı:
  1. Yapraklar suda bekletilir ve birkaç defa yıkanır.
  2. Yemeklik doğranan soğan yağda kavrulur. Pirinçler eklenir, üstüne baharatları, ekşileri ve suyu eklenir.
  3. Suyu çekince maydanozları da eklenerek altı kapatılır. Biraz dinlendirilir.
  4. 1 tatlı kaşığı iç harcı yaprağa sigara böreği gibi sarılır.
  5. Tencerenin tabanına 2 sıra yaprak serilir. Üstüne sarılan yapraklar dizilir. En üste yine yaprak kapatılır.
  6. Sarmaların üstünü örtecek kadar sıcak su eklenir. İsteğe göre limon suyu da eklenebilir.
  7. Bir tabak ile kapatılır. Kaynadıktan sonra altı kısılarak yumuşayana kadar pişirilir.
Afiyet Olsun...
 
Kendime Not:
1. Bir daha salamuraların kalınlığına inceliğine bakmadan manava seçtirmeyeceğim ( Benimkiler kalınlıkta bir numaraydı)
2. Salamura alırsam daha uzun süreli suda bekleteceğim ve daha çok yıkayacağım (Çünkü ne kadar yıkasam da yine de sanki tuzundan arınmamış gibi geldi bana)
3. Bir daha Halimenin gazına gelip bi işe kalkışmayacağım... =)))

2 yorum:

  1. bunuda yaptığına artık gerçekten inanamıyorummm::))) hayretler içinde kaldımm

    YanıtlaSil
  2. ilk ve sondu... Lahana sarması yapmayı tercih ederim şahsen... Tavsiye de ederim...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...