1 Kasım 2010 Pazartesi

Karnabahar Graten


Çok sevdiğim sebzelerden biri olan karnabaharın mevsimi gelmiş çok mutlu oldum. Hemen gittim aldım Orta boy bir karnabahar.  O gün yemeğim vardı ama yemeğin yanına az birşey yapsam diye düşündüm. Başladım kitapları karıştırmaya. Bu tarifi Lezzet Sofrası kitabında gördüm ve yapmaya karar verdim. 
(Bu kitabı evlenmeden önce bir gün kırtasiyede gördüm ve şöyle bir karıştırdım baktım içinde herşey var alayım dedim. Eve getirdim. Kardeşim Gamze kitabı aldı eline öylesine bir sayfa açtı ''aha cacık!'' dedi. Ve hemen peşine lafı yapıştırdı '' abla bu kitap tam sana göre''  O günden sonra cidden kitabı elimden düşürmedim. İçinde gerekli gereksiz görebileceğiniz bir sürü tarif var. Çok ince düşünülerek hazırlanmış bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bilenler için saçma gelebilir ama aramızda hiç birşey bilmeden kendini mutfakta bulmuş olanlar olabilir.... Sözüm meclisten dışarı =)) 

Karnabahar Graten
Malzemeler: (küçük borcama göre)
  • 7-8 dal karnabahar
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • Tuz
  • Karabiber
  • 2 kibrit kutusu kaşar peyniri (rendelenmiş)
Yapılışı:
  1. Karnabahar 15 dk kadar haşlanır. Borcama dizilir.
  2. Bir kapta yağda un kavrulur. Yavaş yavaş süt ilave edilerek karıştırılır. Muhallebi kıvamına gelince tuz ve karabiber eklenir. Karnabaharın üstüne dökülür.
  3. Kaşar peyniri rendesi serilir.
  4. Pul biber çilenir ve önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirilir.
        Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...