1 Kasım 2010 Pazartesi

İmam Bayıldı

Evlendiğim günden beri eşime ne zaman ''ne yapayım ?'' diye sorsam cevabı ''imambayıldı'' oluyordu. Oysa imambayıldının ne olduğunu bile bilmiyormuş.  Neyse yapayım bari bir gün dedim. Çok sevmeyeceğini düşündüğüm halde yaptım. Sevmeyeceğini düşünmemin sebebi pişmiş domatesi çok sevmiyor. Bu yemek de patlıcan ve domatesten ibaret... Aaaaa bir de baktım ne göreyimm... Gayet güzel yedi. Bir kez yapayım bir daha istemez diye düşünmüştüm ama yine istterim bundan dedi... Tabiki çok sevindim...
İmam Bayıldı
Malzemeler : (2 kişilik)
  • 2 adet orta boy patlıcan
  • 1 soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çarliston biber
  • 1 domates
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 kase su
  • Tuz
  • Karabiber
  • Bir tutam maydanoz
Yapılışı:
  1. Patlıcanlar kızartılır. Ortalarından çizilir.
  2. Tavada yağda yemeklik doğranan soğan ve sarımsaklar kavrulur. Biber eklenir ve kavurmaya devam edilir. Üstüne domates de eklenir, 5 dk daha kavrulur. Tuzu eklenir ve altı kapatılır.
  3. Patlıcanların içine doldurulur. Tencereye dizilir.
  4. Kasede su, salça ve baharatlar karıştırılır. Tencereye dökülür. Kısık ateşte pişirilir.
Normalde ılık servis edilir ama biz sıcak sevdiğimiz için sıcak sıcak yedik..
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...