5 Kasım 2010 Cuma

1 Balık 3 Tarif


Hamsi Tava






Bu haftanın favori besini gerek fiyatı açısından gerekse lezzeti açısından balık oldu. Ve balık sezonunu hamsi ile açmış bulunmaktayız. Şimdilik sizinle 3 tarif paylaşacağım ancak yeni tarifler denedikçe paylaşımlarımda artacak tabiki...

Fırında Hamsi Buğulama


Tavada Hamsi Buğulama

Öncelikle bilmemiz gereken hamsileri sakın temizlenmemiş almayın. İlk gün 1kg temizlenmiş hamsi getirdi eşim. İçimden geldi ben de jest olsun diye kılçıklarını da ayıklayarak pişirdim. Bunu görünce ertesi günü 2 kilo ayıklanmamış hamsi ile gelmesin...''ay ben nasıl yapıcam bunu?'' dedim...
''Ben sana gösteririm'' dedi. ''Tamam birlikte yaparız o zaman'' dedim. ''Ben bi kaç tane göstereyim gerisini sen yaparsın'' dedi uyanıkkk...
''Tamam senin gösterdiğin kadarını yaparım ben de'' dedim. (karşılıklı inatlaşmamız devam ediyor: ''Ben balıkçıdan 2 kilo ayıklanmış alıp sana gösterim o zaman'' dedi. Bir yandan da kıs kıs gülüyor. ''Ayyyyy bayılazaaaaammmm...'' nidalarım fazlasıyla yetmiş olacak ki annesini bize getirip balıkları ayıklamasını rica etti. Tabiki işten henüz kurtulmuş değil. Ona daha acımasız bir iş bulmayı planlıyorum, henüz karar verebilmiş değilim ... :)

 Annem geldi sağolsun... birlikte ayıkladık... Teyzemlerin haftasonu düğünü var oradan çağrılınca acele kendisine tavada buğulama yaptık. Yedi çıktı. Ben annemin fırına sürmek üzere hazırladığı borcamla ve buzluğa atılmak üzere paketlediği bir poşetle kalakaldım... Yaptığın herşey için teşekkür ederim annecim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...