5 Ekim 2010 Salı

Pastane poaçası

Uzun zaman önce aklıma koymuştum pastane poaçası yapmayı. Ama doğru tarifi nereden bulacağımı bilmiyordum. Bu sabah internette biraz gezdikten sonra ''sibelin mutfağı'' nda bulduğum tarifi denemeye karar verdim. Kolları sıvayıp işe koyuldum. Oradaki tarifte un aldığı kadar diye belirtilmişti. Zaten hamur yoğurma konusunda çok acemiyim. Bi de tarif net olmayınca ister istemez zorlandım. Unu bardak bardak ölçerek koymaya karar verdim ve çıkan sonuç : 7 . Aman Allah'ım neredeyse 1 kiloya yakın unu kullandım. Hele bir de olmazsa diye korka korka yaptım. Biraz sonra hamur kıvama gelince benden mutlusu yoktu.


Pastane Poaçası
Malzemeler:
2 yumurta(1inin sarısı üstüne)
1 paket margarin
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
1 paket instant maya
2 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz 
Yaklaşık 6-7 bardak un 
Beyaz peynir.
Yapılışı:
Margarin ve yumurta karıştırılır. İçerisine süt,suda eritilmiş maya,şeker ve tuz ilave edilir.
Karışıma yavaş yavaş un ilave edilerek kulak memesinden hafif yumuşak ele
 yapışmayan bir hamur elde edilir.
Hamur 15 dk. dinlendirildikten sonra cevizden büyük parçalar koparılır.
Yuvarlak açılır ve içine arzu edilen harç konup yarım daire şeklinde kapatılır.
Tam olarak kenardan değil de kenara 1 cm kalan mesafeden bastırılarak yapıştırılır.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilen poaçalar üzeri kapatılarak ılık bir yerde en az 1 saat mayalandırılır.


Mayalanan hamurun üzerine yumurta sarısı sürülüp isteğe göre susam ya da çörek otu çilenir.


Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dk kadar pişirilir. 
Pişen poaçaların üzeri bir bezle kapatılıp biraz dinlendirildikten sonra sıcak sıcak servis edilir.
Afiyet olsun...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...