21 Ekim 2010 Perşembe

Mikrodalga Fırında İnci Brownie (7 dk da) :)))


Bugün aslında dışarıda bir sürü işim vardı. Ama aralıksız yağan yağmur ve eşimin ''neyse yarın çıkarsın'' demesi üzerine anında programımdan caydım . Kendimi sıcacık çikolatalı birşeylerle ödüllendirmeliyim dedim. Aklıma borwnie yapmak düştü bir kere ama evde çok az kakao kaldığını görünce hayal kırıklığına uğradım. İnternette tariflere göz ataym dedim. Bir de ne göreyim ; ''Mikrodalgada Brownie'' ... Aman Allah'ım nasıl yaniiii oldum. Hemde 7 dk da... Ben yapınca kesin olmaz dedim ama yine de denemeye karar verdim.
Kiiiiiiii çok da güzel oldu. Yanına da sıcacık sütlü nescafe yaptım. Tam yeme de yanında yat-lık oldu... Tabiki yedim... :))
 ====Tabakları gören eşim ''aaa bunlar neee?''dedi ''brownie'' dedim. ''Hımmm eti brownie?'' dedi. Birden düşünmeden ağzımdan sonradan da durup durup güleceğim şu cümleler fırladı: ''Yok ben yaptım , İnci Brownie...'' Bunun üzerine tatlının adı İNCİ BROWNİE kaldı...
Malzemeler
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartmatozu
  • 1 paket vanilya
Fırın kabı olarak da mikrodalgaya girebilen kapaklı porselen saklama kaplarından en büyük olanını kullandım.
(Bütün ölçüleri yarımşar kullandım. 4. maddedeki kakao ilave etme kısmında kendimce değişiklikler yaptım.Kakaoyu 1 yemek kaşığı kullandım. Yağ olarak da 100 g margarin ile 80 g bitter çikolatayı benmari usulü eriterek karışıma ekledim. Gerçi şöyle bir durum var 80 g çikolatanın 2 minik kareciğini koymadım, onları mideme indirdim afiyetle...)
  1. Yumurta ve şeker iyice çırpılır.
  2. Yağ ilave edilir.
  3. Süt eklenir.
  4. Kakao ve vanilya katılıp, çırpılır.
  5. Kakaolu karışımdan 2 su bardağı bir kenara ayrılır.
  6. Kalan karışıma un ve kabartma tozu karıştırılır.
  7. Yağlanan kalıba hamur konulur.
  8. Mikrodalga fırında 650 watt’ta 7 dakikada brownie pişirilir.
  9. Kek sıcakken kesilip ayrılan kakaolu karışım üzerine dökülür.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...