16 Ekim 2010 Cumartesi

Kısır


İnsan bir şeyi bilmeyince bilmiyor işte... Geçen pazar ikindi çayı içelim dedik yanına da canımız kısır çekti. Daha önce hiç yapmadığım ve yapılışını da görmediğim için nasıl olacak bilmiyorum dedim. Eşim de anneme soralım istersen dedi. Annem kısaca malzemeleri saydı ama yağ konacağını söylemedi. Tahmin edin ben ne yaptım. Gayet safiyane bir şekilde yağ koymadan kısır yaptım tabiki....Tadı oldukça güzeldi de birşey eksikti sanki, ama ne? Annemlere gittiğimizde annem kısır yapıyordu. Dur ben de izleyeyim neyi yanlış yapmışım öğreneyim dedim. Tabi yağı koyduğu anda anca anladım eksiği... ''Aaaaa anneeee bana yağ demedin ki seeeeennnn '' diyince gülme krizlerine girdik . Annem doğal olarak diyor ''Ne bileyim yağ konacağını bilirsin diye düşünmüştüm'' diyor. Neyse sonuç olarak tam tarifini aldım bu sayede. Benim gibi  acemiler için yeni bir paylaşım doğdu bu arada:

Malzemeler:
2 çay bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı zeytin yağı
4 adet taze soğan
1 tutam taze maydanoz
1 tutam taze nane
1 tutam taze reyhan
Nar ekşisi (isteğe göre)
Limon suyu
Tuz
Pul biber

Yapılışı:
1.Bulgur tencereye konur.
2.Üzerini örtecek kadar sıcak su ilave edilir ve kapağı kapatılıp suyunu çekene kadar dinlendirilir.
3.Bütün sebzeler ince ince kıyılır.
4.Yağ, salça, baharatlar, limon suyu, nar ekşisi hepsi bir kapta karıştırılır ve salata malzemelerinin üzerine dökülür.
5.Bulgur da ilave edilir ve güzelce karıştırılır.

Not: İsteğe göre marul yaprakları, taze soğan, acı biber, domates, salatalık, turşu ile servis edilebilir.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...