5 Ekim 2010 Salı

Biber Turşusu


Sonunda bu da oldu. :)) benden hiç beklenmeyecek bir şey olduğu için öyle söylüyorum. Ablama söylediğimde hayatta inanmayacak. Sen mi kurdun bunu diyecek ama yine de inanmayacak. Geçen gün internette dolaşırken turşu tariflerine takıldım. Daha sonra ''annemmutfakta.tv'' den turşu tarifini izledim. Bunu bende yapabilirim sanki dedim. Evde olan malzemelerle denedim. Bakalım eğer güzel olursa 15 gün sonra turşumu sizlerle paylaşırım.
Biber Turşusu
Malzemeler:
500 gramlık kavanozKavanozun aldığı kadar taze ince biber2 Diş sarımsak1 Tatlı kaşığı  toz şeker  2 Tatlı kaşığı silme tuz 3/4 Küçük fincan sirkeKaynar su
Yapılışı:
Biberler kavanoza sıkıca doldurulur.
2 diş sarımsak bütün halde içine sıkıştırılır.
Toz şeker ve  tuz eklenir.
Üzerine sirke konulur.
Üstünü kapatacak kadar kaynamış su eklenir.
Bir kaşığın arkası ile biberler iyice sıkıştırılır, içinde kalan havası çıkarılır.
Kapağı sıkıca kapatılır.
Kavanoz ters çevrilir. 15 dk bekletilir. Süre sonunda tekrar kapağı sıkıştırılır.
Karanlık bir dolaba konur. 15 gün sonra yemeye hazır.
Afiyet olsun...

Sonucuna buradan bakabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...