6 Mayıs 2013 Pazartesi

Kıymalı Patatesli Börek

Malzemeler
* 2,5 adet yufka
* 250 g kıyma
* 2 adet orta boy patates
* 1 adet soğan
* tuz , karabiber , pul biber

Sosu için :
* 1/2 çay bardağı sıvı yağ
* 1/2 çay bardağı süt
* 1/2 çay bardağı su
* 1 adet yumurta

Üzeri İçin:
Susam , çörek otu , (yumurta sarısı veya yoğurt)

Yapılışı:
1) Yemeklik doğranan soğanlar sıvı yağda hafif kavrulur.
2) Üzerine kıyma ilave edilir suyunu çekene kadar kavrulmaya devam edilir.
3) Üzerine rendelenmiş patatesler ve baharatları ilave edilerek 5 dk kadar daha ocakta tutulur.
İç harcımız hazır :)
4) Yufkalar ortadan 2 ye bölünür.
5) Sos için kullanılacak malzemeler çırpılır.
6) Serilen yarım daire yufkaya sos dökülür, iç harcı aralıklı olarak üzerine azar azar serpiştirilir.
7) Düz olan kenardan başlayarak sarılır. Şimdi elimizde uzunca bir rulo oldu.
8) Yağlanan tepsiye ortasından başlanarak sarmal şekilde yerleştirilir. Bu işlem tepsi dolana kadar devam eder.
9) Üzerine artan sosumuz varsa dökülür ve sonra isteğe göre yumurta sarısı veya yoğurt sürülür. (Ben sadece yoğurt sürdüm. Yaklaşık 2 tatlı kaşığı)
10) Çörek otu ve susam serpiştirilir.
11) 180-200 derece fırında üstü kızarana kadar pişirilir. (Ben yaklaşık 35-40 dk pişirdim.)

AFİYET OLSUN...

NOT: Fotoğraf kalitesi için yine üzgünüm... :(







2 yorum:

  1. merhabalar:) sizi izlemeye aldım bende beklerim http://birfiskelezzet.blogspot.com/ sevgilerimi bıraktım...

    YanıtlaSil
  2. çok gğzel gerçekten . İşyerim klasik mobilya dan selamlar



    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...