17 Mart 2011 Perşembe

Balkabaklı Kedidili Pastası

 
Blogum yeniden açılınca eskiden kalma birikmiş tariflerle yayına devam ediyorum... Balkabağını çok sevmeyen eşime değişik bir tatlı denemesi yaptım. Muhallebi ile balkabağını kamufle ettim. Bence çok da lezzetli oldu. Sizde balkabağı sevenlerdenseniz denemenizi tavsiye ederim...
 
Balkabaklı Kedidili Pastası
Malzemeler:
  • 1 paket kedi dili bisküvi
Balkabağı sos için:
  • 750g balkabağı
  • 1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
Muhallebi için:
  • 1 lt süt
  • 9 kaşık toz şeker
  • 7 kaşık un
  • 2 kaşık nişasta
  • 1 paket vanilya
Üzeri için:
  • Hindistan cevizi
  • Ceviz
Yapılışı:
  1. Soyulup küçük doğranan balkabakları tencereye alınır. Üzerine şeker dökülüp kapağı kapalı olarak kısık ateşe konur. Suyunu salıp kaynayana kadar kapağı kapalı olarak pişirilir. Kaynama başladıktan sonra kapağı yarım açılır. Kabaklar yumuşayana kadar pişirilir. Suyu süzülerek kabaklar güzelce püre haline getirilir.
  2. Muhallebi için vanilya hariç malzemeler tencereye alınır, pişince vanilya eklenir. Altı kapatılır.
  3. Borcama kedidili bisküviler dizilir. Kabakların artan şerbeti ile ıslatılır.Üzerine bir sıra muhallebi dökülür. Hafif soğuyunca kabak püresi dökülür. Artan bisküviler pastanın üstünü örtmeye yetmeyeceği için kırılarak dökülür. Ben arasına 4-5 dilim kakaolu bisküvi karıştırdım. En son kalan muhallebi ile üstü örtülür. İsteğe göre hindistan cevizi, fındık, ceviz ile süslenir. Artan şerbet ile servis edilebilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...