5 Ekim 2010 Salı

Konserve Taze Fasulye


Ankara'ya geldim geleli o kadar çok şeye şaşırıyorum ki... Bizim hiç buzluk kültürümüz yoktu. Kış hazırlığı yapmazdık. Gel gör ki buraya gelince hemen hemen herkesin az da olsa kendi imkanlarıyla kış hazırlığı yaptığını gördüm. Bir gün annemlerde oturuyoruz (eşimin annesi) koca bir yığın taze fasulyeyle geldi. Ayıklayalım hadi bunları dedi. Ben, annem ve Fatma (eltim) başladık ayıklamaya... İnce ince doğradık. Bitince annem bir sürü domates doğradı ve kocaman bir tencerenin tabanına döktü, üzerine fasulyelerimizi döktü. Kısık ateşte yavaş yavaş kavurdu ve sonra soğumaya bıraktı. Buzdolabı poşetlerine bölüştürdü. Akşam gelirken bir de baktım ki hepsini paketlemiş bana veriyor. Bu ne dedim. Sana yaptık onları dedi. İnanamadım... Sonuç olarak buzluğumda bir sürü paket taze fasulye konservesi var. Sıra geldi konserveden yemek nasıl pişirilir onu öğrenmeye... :)) öğrendiğimde yaptığım ilk yemeğin tarifini de paylaşmak üzere hoşçakalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...